przygotowanie do diety sokowej
Powrót do bloga

Jak przygotować się do diety sokowej – kilka prostych zasad

Każda dieta, również dieta sokowa, to wymagający czas dla naszego organizmu, jak również naszej psychiki. Mało kto lubi zmiany, dietetyczny reżim i wysiłek. Stąd warto się dobrze przygotować do sokowego detoksu, tak aby wejść w ten czas z zapasem siły i być gotowym na dietetyczne wyzwanie. Jak przygotować się do diety sokowej, podpowiada dietetyk MójCatering.

 

Jak przygotować się do diety sokowej? 

1. Przygotuj umysł

Grunt to mieć cel i motywację. Warto myśleć długoterminowo. Zastanów się co chcesz osiągnąć, ale też jak mądrze przez ten proces przejść. Pamiętaj, że detoks sokowy, to nie chwilowa dieta, ale powinien być on wstępem do zdrowego odżywiania. Tylko zmiana nawyków żywieniowych pozwoli osiągnąć trwałe rezultaty w postaci utraty masy ciała i poprawy zdrowia. Dlatego już teraz zastanów się nad sposobem postępowania po diecie sokowej. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy kilka rozwiązań i propozycję diety opisaną w osobnym artykule.

2. Przygotuj zapasy energii

Zadbaj o odpoczynek i właściwy sen. Niedocenianym elementem dla naszego zdrowia jest sen. Chcąc zapewnić sobie dobre zdrowie powinniśmy zadbać o dobry sen na równi z prawidłową dietą i suplementacją. Dlatego warto pamiętać o kilku złotych radach pomagających zapewnić higieniczny i zdrowy sen:

3. Zadbaj o zdrowy sen

  • Postaw na rytm, Pamiętaj, aby kłaść się i wstawać zawsze o tej samej porze, nawet w dni wolne od pracy.
  • Zrezygnuj w ekspozycji na intensywne światło w godzinach późnowieczornych, a w szczególności zwróć uwagę na ekspozycję na światło niebieskie (emitowane przez urządzenia elektryczne takie jak komputer, telefon, telewizor), z racji na fakt, że hamuje ono wydzielanie melatoniny. Najlepiej unikać kontaktu ze światłem niebieskim już na 3h przed snem, a jeśli to niemożliwe, zachować przynajmniej godzinną przerwę między korzystaniem z elektroniki, a snem.
  • Zadbaj o aktywność fizyczną, szczególnie w godzinach popołudniowych i wczesno-wieczornych. Bezpośrednio przed snem pozwól sobie natomiast na chwilę wyciszenia  i relaksu. Warto stworzyć wieczorny rytuał, który będzie powtarzany, tak aby organizm kojarzył go z zasypianiem.
  • Ostatni posiłek warto spożyć na 2-3h przed snem. Nie kładziemy się spać z pełnym brzuchem, ale też nie idziemy spać głodni. Najlepiej zjeść coś lekkiego. Żywność bogata w tryptofan (produkty bogate w białko takie jak ryby, sery, mleko, chude mięsa, soja), z racji na udział w syntezie serotoniny i melatoniny sprzyjają zaśnięciu. W godzinach popołudniowych warto zrezygnować natomiast z kofeiny w postaci kawy, herbaty czy gazowanych napojów jak energetyki i cola, z racji na to, że jej pobudzający efekt utrzymuje się nawet do 8h.
  • Stwórz odpowiednie warunki do snu: zadbaj o miejsce i warunki. Nasze łóżko powinno być przestrzenią, która kojarzy się nam ze snem, więc nie powinno się w nim jeść, czytać czy oglądać telewizji. Podstawą jest wygodny materac, przyjemna pościel czy kołdrę dopasowana grubością do pory roku. Odpowiednia temperatura pomieszczenia powinna wynosić średnio 20°C. Warto również regularnie wietrzyć sypialnię. Pościel należy regularnie zmieniać, najlepiej raz w tygodniu, gdyż gromadzą się w niej bakterie i wirusy.

4. Zacznij zmieniać nawyki żywieniowe.

Już teraz odstaw używki i zrezygnuj z mocnej kawy, herbaty, alkoholu i papierosów. Podajemy również kilka zasad żywieniowych, które pomogą przygotować się do sokowej diety:

  1. Pamiętaj o właściwym nawodnieniu! Każdego dnia pij przynajmniej 1,5l płynów. Już teraz włącz do diety soki i smoothie na bazie warzyw i owoców.
  2. Spożywaj 4-5 niedużych posiłków o stałych porach i w regularnych odstępach czasowych.
  3. Włącz do diety probiotyki w postaci kiszonek. Poprawiają one pracę jelit i trawienie. Możesz skorzystać również z bogatego w bakterie probiotyczne naturalnego napoju jakim jest kombucha.
  4. Pamiętaj, że podstawą diety powinny być warzywa i owoce. Zadbaj więc, żeby znalazły się w każdym posiłku. Jedną porcję już teraz możesz spożywać w postaci soków i smoothie. Warzywa i owoce będą źródłem błonnika, który poprawia perystaltykę jelit i już teraz będzie oczyszczał nasz organizm.
  5. Pamiętaj o pełnowartościowym i chudym białku w postaci chudego mięsa (kurczak, indyk, królik), nabiału czy jajek.
  6. Źródłem węglowodanów powinny być pełnowartościowe, gruboziarniste kasze, brązowy ryż, czy dobrej jakości pełnoziarniste pieczywo.
  7. Zrezygnuj z soli, a posiłki doprawiaj ziołami.

Ile mogę schudnąć na diecie sokowej od MójCatering?

Ilość zgubionych kilogramów zależy od indywidualnych uwarunkowań oraz przestrzegania diety.  MójCatering jako jedyna firma na polskim rynku oferuje diety sokowe w kilku różnych wariantach kalorycznych oraz jest zróżnicowana pod względem ilości wypijanych soków. To pomaga indywidualnie dobrać dietę sokową do wytyczonego celu. Można zrobić to samodzielnie lub konsultując to z naszym dietetykiem. Nasi dietetycy z przyjemnością (i całkowicie bezpłatnie) dobiorą Ci dietę sokową pod Twoje zapotrzebowanie. Określą jej długość tak żebyś moog osiągnąć wyznaczony cel.

Odpowiadając na pytanie na dietach sokowych MójCatering klienci redukują średnio między 1,5 a 5 kg podczas jednej kuracji. Po kuracji sokowej niezwykle ważne jest przestrzeganie diety dlatego warto skorzystać z doboru diety odchudzającej zara zoo zakończeniu detoksu sokowego. Tu również nasz dietetyk bezpłatnie może dobrać dietę dopasowaną do twoich potrzeb.

Czym diety sokowe MójCatering różnią się od innych diet dostępnych na rynku?

Doświadczenie – Jak producent diet sokowych mamy już 7 letnie doświadczenie. Możemy śmiało powiedzieć, że o owocach i warzywach wiemy niemal wszystko. Wiemy też, które kompozycje najlepiej się sprawdzają pod katem redukcji wagi i uczucia pełności.

Smak – Jakość naszych soków a więc i smak, została doceniona wielokrotnie. To produkty powstałe w naszym zakładzie otrzymały wyróżnienie KOBIECA AMRKA ROKU 2021. Możemy śmiało powiedzieć, że jesteśmy leaderem branży soków w Polsce.

Szeroka oferta – w ofercie posiadamy 8 różnych diet sokowych co daje możliwość doboru diety po twoje indywidualne zpaotrzebwoanie

Dieta sokowa z wyborem menu – tak! Tylko u nas możesz wymienić sok, który nie przypadł Ci do gustu na inny. Tak czasem zdarza się w przypadku imbiru, który jest niezwykle zdrowy, ale sporo osób po prostu go nie lubi.

Dlaczego dieta składa się z soków cold-press?

Nasza dieta składa się z wyciskanych metodą cold-press oraz świeżych smoothies bez zbędnych dodatków. Nasze soki nie zawierają dodatkowego cukru, a gwarancja czystej etykiety, pozwoli Ci osiągnąć maksymalny efekt detoksu sokowego przy krótkotrwałym wysiłku. Soki MójCatering śmiało można porównać do tych powstałych z najdroższych wyciskarek, dzięki użyciu metody cold-press, w której nie dochodzi do utraty cennych witamin i enzymów. Nasze produkty to nie tylko soki, ale też smoothie dzięki czemu w pakiecie dostajesz też błonnik. Skład i wartość odżywcza naszych diet jest nadzorowana przez wykwalifikowanego dietetyka. Starannie dobrane receptury to gwarancja nie tylko rewelacyjnego smaku, ale również odpowiedniej wartości odżywczej i dostarczenia niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania składników odżywczych. Na nasze wsparcie możesz liczyć na każdym etapie zamówienia, a następnie kuracji sokowej. Jesteśmy ekspertami w tym temacie i z chęcią podzielimy się z Wami wiedzą i doświadczeniem, tak abyś mógł osiągnąć pełnię zdrowia i dobrego samopoczucia. W cateringu dietetycznym MójCatering możesz liczyć na wsparcie dietetyka klinicznego, który ustali dla Ciebie odpowiednią kaloryczność diety. Możesz skorzystać z opcji indywidualnych jadłospisów lub z naszego cateringu (mojcatering.com.pl).

Powrót do bloga
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments