dieta wegetariańska odchudzająca jadłospis
Powrót do bloga

Dieta wegetariańska odchudzająca

Liczne badania potwierdzają pozytywny wpływ diety wegetariańskiej na funkcjonowanie organizmu i zdrowie człowieka. To jednak nie jedyne pozytywne aspekty wegetarianizmu. Decydując się na dietę bez mięsa, można uzyskać zadowalające efekty zredukowania i uregulowania masy ciała. Konieczne jest jednak unikanie produktów mącznych, tłustych oraz kalorycznych. Co więcej, dieta bezmięsna na redukcję powinna być również zgodna z zasadami prawidłowego, zdrowego żywienia. Pojawiają się zatem pytania, czy dieta wegetariańska rzeczywiście odchudza? Czy można na niej schudnąć? Czy wegetarianizm pomaga schudnąć? O tym już za chwilę!

Czy dieta wegetariańska jest skuteczna na odchudzanie?

Dieta wegetariańska może okazać się niezwykle skutecznym i prostym sposobem na zredukowanie wagi. Wiąże się to bezpośrednio z faktem, że zmiana nawyków i wyeliminowanie mięsa z posiłków powoduje, że posiłki komponowane są w bardziej racjonalny sposób z wykluczeniem przetworzonego jedzenia, konserwantów, a także innych niezdrowych dodatków. Świadome wybieranie nieprzetworzonych produktów również sprzyja unormowaniu wagi. Jedzenie bowiem opiera się przede wszystkim o świeże warzywa i owoce, które w pozytywny sposób wpływają na perystaltykę jelit. Co więcej, dieta wegetariańska opiera się na spożywaniu posiłków o niższej kaloryczności, aniżeli te, które zawierają produkty mięsne. Istnieje wiele korzystnych aspektów, które w pozytywny sposób wpływają na redukcję i unormowanie wagi. Do zalet diety wegetariańskiej, w kwestii odchudzania, zaliczyć można :

  • niższy indeks glikemiczny posiłków (pod warunkiem, że dieta jest prawidłowo zbilansowana, skomponowana i prowadzona), który ułatwia zapanowanie nad napadami głodu i umożliwiający kontrolowanie poziomu glukozy we krwi;
  • stosunkowo wysoki poziom sytości potraw, co wynika z dużego udziału błonnika w posiłkach, który rozpuszczalny jest w wodzie, wiąże się to bezpośrednio z faktem spożywania w dużej ilości owoców, warzyw, nasion roślin strączkowych, a także niektórych produktów zbożowych;
  • niską gęstość kaloryczną posiłków, przy jednoczesnej wysokiej gęstości odżywczej, potrawy wegetariańskie dostarczają dużej ilości witamin, a także składników mineralnych i innych substancji bioaktywnych, które są niezwykle istotne dla zachowania dobrego zdrowia i prawidłowej masy ciała;
  • duże urozmaicenie posiłków, rezygnacja z mięsa często mobilizuje do poszukiwania nowych przepisów i sięgania po nieznane dotąd produkty, co bezpośrednio przekłada się na odżywczą wartość wegetariańskiego menu.

Dieta wegetariańska może być stricte dietą odchudzającą. Różnorodne, dobrze zbilansowane i skomponowane posiłki bez mięsa, bogate w składniki odżywcze umożliwiają w naturalny sposób zredukowanie i unormowanie wagi. Istotna jest jednak również aktywność fizyczna, która może przyspieszyć zgubienie nadprogramowych kilogramów.

Wegetariańska dieta odchudzająca: jadłospis

Dieta wegetariańska przez wiele osób uznawana jest za mało urozmaiconą. Tymczasem jest zupełnie inaczej. Wege posiłki są nie tylko zdrowe i smaczne, ale również niezwykle różnorodne. Eliminacja z diety mięsa bowiem sprzyja poszukiwaniu nowych rozwiązań, inspiracji kulinarnych i zastępowania produktów innymi. Dzięki temu odchudzająca dieta wegetariańska nie jest monotonna i nudna, a jej utrzymanie nie wiąże się z szeregiem wyrzeczeń. Dlatego też przygotowywanie jadłospisu na cały tydzień nie powinno stanowić najmniejszego problemu. Jeśli jednak potrzebujesz pomocy w kwestii skomponowania diety tygodniowej, będąc na diecie wegetariańskiej, możesz skorzystać z poniższej inspiracji.

Poniedziałek

I śniadaniePieczona owsianka a la szarlotka
II śniadanieKrem z pieczarek z pietruszkową oliwą i kranczowaną pieczarką
ObiadAromatyczny makaron z pesto i orzechami Pini
PodwieczorekWaniliowo-kokosowy deser wegański z malinami
KolacjaKremowe risotto z zielonymi warzywami i serem korycińskim
KoktajlKoktajl z wysoką zawartością białka o smaku waniliowym

 

Wtorek

I śniadaniePasta jajeczna z wędzoną makrelą, chlebem żytnim i bukietem świeżych warzyw
II śniadanieSmoothie na bazie soczystej gruszki i kwaśnych malin
ObiadBałkańskie cevapcici z grillowanymi warzywami, chlebkiem pita i sosem tzatziki
PodwieczorekFit jaglane a’la Bounty z czekoladą
KolacjaSałatka z pomidorem, mozzarellą i boczniakiem
KoktajlKoktajl z wysoką zawartością białka o smaku malin z jogurtem

 

Środa

I śniadanieNaleśniki z prażonymi jabłkami i owocami
II śniadanieLekka zupa kapuśniaczek
ObiadSałatka z pieczoną dynią, ciecierzycą i kaparami z serkiem greckim
Podwieczorek Pieczona gruszka z serem gorgonzola i płatkami migdałów
KolacjaWytrawne babeczki ze szpinakiem i czerwoną papryką z twarożkiem z czarnymi oliwkami
KoktajlKoktajl z wysoką zawartością białka o smaku lodów pistacjowych

 

Czwartek

I śniadanieSezonowy mus truskawkowy na bazie serka podawany z makaronem ryżowym
II śniadanieWege pizza z kalafiora
ObiadDelikatne tofu z warzywami i boczniakami na ryżu jaśminowym
PodwieczorekFit szarlotka na orkiszowym spodzie
Kolacja Oryginalna sałatka Cezar z delikatnym vege kurczakiem
KoktajlIntensywnie czekoladowy koktajl z wysoką zawartością białka

 

Piątek

I śniadanieSezonowy mus truskawkowy na bazie serka podawany z makaronem ryżowym
II śniadanieWege pizza z kalafiora
ObiadZapiekanka jaglano-kokosowa z ananasem i nasionami chia z jogurtem migdałowym i sosem malinowym z miętą
PodwieczorekFit brownie na orkiszowym spodzie
KolacjaSałatka caprese z grillowanej cukinii i bakłażana
KoktajlIntensywnie czekoladowy koktajl z wysoką zawartością białka

 

Sobota

I śniadanieChlebek owsiany z masłem orzechowym podany z fit polewą karmelową z daktyli i mleka migdałowego
II śniadanieMakaron z grillowaną cukinią i pomidorkami
ObiadEskalopki z cieciorki podane z pieczonymi batatami na musie z zielonego groszku
PodwieczorekAnielskie połączenie migdałów, jagód i banana – koktajl odpowiedni dla wegan
KolacjaOrzechowe sataye z #vege kurczakiem z orientalnym sosem
KoktajlKoktajl z wysoką zawartością białka o smaku letnich truskawek z dodatkiem ananasa

 

Niedziela

I śniadanieOmlet z warzywami i blanszowanym szpinakiem
II śniadanieOrzeźwiające i odżywcze smoothie Latnia Bomba
ObiadKotlet mielony #vege z jarmużem na zasmażanej młodej kapuście podany z opiekanymi ziemniakami
PodwieczorekFit tarta z kremem cytrynowym i malinami
KolacjaPieczone skrzydełka z kalafiora z dipami i frytkami z batata
KoktajlKoktajl z wysoką zawartością białka o smaku białej czekolady z kokosem

 

Jak schudnąć na diecie wegetariańskiej?

Dieta wegetariańska to dieta, która może okazać się niezwykle skutecznym sposobem w redukcji wagi. Niemniej jednak kluczową kwestią w kontekście stosowania redukcyjnej diety wegetariańskiej na odchudzanie jest zarówno jakość, jak i ilość spożywanego jedzenia. Dlatego też, przechodząc na dietę bez mięsa, warto zaplanować menu, aby uniknąć możliwych błędów, które mogą skutkować nie tylko brakiem spadku masy ciała, ale nawet jej przyrostem. Z tego powodu rozpoczynając odchudzającą dietę wegetariańską, należy wystrzegać się:

  • spożywania nadmiernej ilości produktów mącznych (niewskazane są kluski, pierogi czy knedle),
  • monotonnej diety, w tym znaczeniu należy unikać spożywania pełnotłustego nabiału w zastępstwie wędlin,
  • spożywania nadmiernej ilości owoców, które są źródłem fruktozy, czyli cukru prostego,
  • niskiego udziału produktów w diecie, które dostarczają pełnowartościowe białko, przede wszystkim strączków, czy nabiału, odpowiednia ilość tego składnika w menu umożliwia uzyskanie właściwej sytości posiłków, a także pozytywnie wpływa na tempo metabolizmu,
  • spożywania nadmiernej ilości kalorycznych przekąsek i dodatków do dań, takich jak: śmietana, orzechy, czy oleje.

Odpowiednio zbilansowana i skomponowana dieta wegetariańska może być skutecznym sposobem odchudzania. Niemniej jednak osoby, którym zależy na utracie wagi, ale nie chcą rezygnować z mięsa w diecie, mogą zdecydować się na inne opcje żywieniowe.

Spektakularne efekty redukcji wagi pomoże osiągnąć dieta ketagoniczna i dieta slim. Niemniej jednak również nawet na diecie klasycznej możliwa jest redukcja wagi pod warunkiem, że zachowane zostaną odpowiednie proporcje składników. Warto również wówczas wykorzystywać przepisy diety lekkostrawnej, które pomogą w osiągnięciu celu. Jeśli na co dzień udaje Ci się realizować plan żywieniowy, ale potrzebujesz zdrowej diety do pracy, optymalnym rozwiązaniem będzie lunch box catering. Możliwości jest naprawdę dużo, dlatego bez trudu każdy może dobrać najlepszą opcję żywieniową dla siebie.

Powrót do bloga
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Ostatnio dodane posty

Wybierz dietę dla siebie i stwórz swój system zdrowego odżywiania na cały dzień!

Zobacz diety

Dieta Odchudzająca Wegetariańska

Catering dietetyczny odchudzający wegetariański MójCatering kierowany jest do osób, których celem jest zd...