dieta keto ile węglowodanów
Powrót do bloga

Ile gram węglowodanów dziennie jeść na diecie ketogenicznej?

Dieta ketogeniczna to redukcyjna opcja żywieniowa, której zasady wiążą się ze zmianą dotychczasowych nawyków w kwestii komponowania posiłków. Ketogenna opcja żywieniowa zakłada znaczne zredukowanie ilości spożywanych węglowodanów, przy jednoczesnym znacznym zwiększeniu udziału wysokiej jakości tłuszczu w posiłkach. Podstawowym celem wysokotłuszczowej opcji żywieniowej jest zmiana metabolizmu organizmu, która pozwala na pozyskiwanie energii nie z węglowodanów, a z nagromadzonych tłuszczów. Aby się tak jednak stało, konieczne jest osiągnięcie przez organizm stanu ketozy, co umożliwia efektywną utratę kilogramów. Pojawia się jednak pytanie, ile gram węgli na keto diecie jest dozwolone? Ile gram dziennie można przyjmować na diecie ketogennej? Ile węglowodanów można spożywać na ketozie?

Ile węglowodanów można spożywać na diecie keto?

Dieta keto zakłada znaczne ograniczenie węglowodanów, które jest konieczne, aby organizm zmienił dotychczasowy sposób metabolizmu. Znaczne ograniczenie ilości spożywanych produktów będących źródłem węglowodanów sprawia, że zapasy glikogenu w organizmie zaczynają się kurczyć, dlatego poszukuje on alternatywnych źródeł energii. Energia wówczas zaczyna być czerpana nie z węglowodanów, ale z tłuszczów – zarówno tych dostarczonych z pożywieniem, jak i nagromadzonych w organizmie. Warto jednak wskazać, że radykalne ograniczenie ilości spożywanych węglowodanów wiąże się z mogącymi wystąpić skutkami ubocznymi zmiany diety. Skutecznym sposobem na uniknięcie pojawienia się dolegliwych efektów ubocznych i złego samopoczucia będących efektem wdrożenia diety ketogennej jest stopniowe ograniczanie węglowodanów w diecie. Na początku ketogennej opcji żywienia rozkład posiłków może wyglądać następująco: 25-30% węglowodany, 40% białka, 35% tłuszcze. Wraz z adaptacją organizmu do nowego sposobu żywienia, ilość węglowodanów można zmniejszać o około 5%, zwiększając jednocześnie udział tłuszczów w diecie, by umożliwić organizmowi osiągnięcie stanu ketozy.

Ile węglowodanów na ketozie?

Osiągnięcie stanu ketozy możliwe jest poprzez znaczne zredukowanie ilości spożywanych węglowodanów. Przyjmuje się, że na diecie ketogenicznej, po osiągnięciu stanu ketozy, węglowodany nie powinny stanowić więcej niż 5-10% udziału posiłków. Oznacza to, że osoba, będąca na diecie 2000 kcal, powinna jeść 167 gr tłuszczu, 100 g białka i jedynie 25 gram węglowodanów. Warto wskazać, że osiągnięcie stanu głębokiej ketozy umożliwi spożywanie poniżej 20 g węglowodanów dziennie. Spożycie większej ilości węglowodanów powoduje niejako wyrzucenie z ketozy, konieczne jest wówczas ponowne ograniczenie ilości spożywanych węglowodanów, by powrócić do stanu ketozy. Warto również wskazać, że ograniczenie ilości spożywanych węglowodanów jest najprostszym i najskuteczniejszym sposobem na uzyskanie stanu ketozy.

Dieta ketogeniczna to restrykcyjna opcja żywieniowa, która wymaga odpowiedniego bilansowania i komponowania posiłków. Dodatkowo, stanowi rodzaj eliminacyjnej diety, dlatego też jej stosowanie wiąże się z ryzykiem wystąpienia niedoborów w składniki odżywcze i minerały. Z tego względu nie jest najprostszą dietą do samodzielnego wdrożenia. Dlatego też zastanawiając się nad wdrożeniem wysokotłuszczowej opcji żywieniowej, warto skorzystać z profesjonalnego cateringu dietetycznego, w ramach którego dostarczone będą właściwie zbilansowane posiłki zapewniające odpowiednią podaż węglowodanów, tłuszczów oraz białka, by umożliwić osiągnięcie stanu ketozy.

Powrót do bloga
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Ostatnio dodane posty

Wybierz dietę dla siebie i stwórz swój system zdrowego odżywiania na cały dzień!

Zobacz diety

Dieta Ketogeniczna

Dieta Ketogeniczna to sposób odżywiania dla świadomych ludzi. Jest ratunkiem przy odchudzaniu i wielu sch...