rozszerzanie diety dziecka
Powrót do bloga

Dieta pudełkowa dla nastolatka – wypracuj zdrowe nawyki i zadbaj o prawidłowy rozwój swojego dziecka!

Twoje dziecko ma problemy z koncentracją, często łapie infekcje oraz brakuje mu energii nawet na podstawowe codzienne czynności? To może być wina złego odżywiania! Poobserwuj swoje dziecko kilka dni i zrób listę co je i kiedy oraz jak spędza czas. To najprostszy sposób na to, aby zobaczyć czy jego nawyki żywieniowe są prawidłowe. Jeśli Ty również masz wątpliwości, co powinno jeść Twoje dziecko i nie wiesz jak zachęcić go do zmiany dotychczasowych przyzwyczajeń, koniecznie przeczytaj poniższy artykuł.

 Zdrowa dieta dla nastolatka, zbilansowane i regularne posiłki

Po pierwsze konieczne jest wprowadzenie regularnych posiłków. Dzieci i młodzież, u których rozwój przebiega prawidłowo, powinny jeść 4-5 posiłków dziennie, co 3h. Aby mieć energię na cały dzień, niezbędne jest zdrowe śniadanie, które warto zjeść jeszcze przed wyjściem do szkoły lub od razu po przyjściu do niej. Natłok codziennych zajęć powoduje, że dzieci często zapominają zjeść lub sięgają po niezdrowe przekąski w biegu. Ważne jest, aby przygotować dziecku odpowiednią ilość posiłków, które może zjeść w dowolnym miejscu.

 

Jak powinna wyglądać zdrowa dieta nastolatka?

Posiłki powinny być przede wszystkim odpowiednio zbilansowane. Ilość kalorii musi być dostosowana do wieku, płci oraz aktywności fizycznej. Całodzienny jadłospis powinien składać się z produktów wysokiej jakości, najlepiej nieprzetworzonych, bez zbędnych dodatków, barwników, ulepszaczy itp. W diecie dziecka postaw na dużą ilość warzyw oraz owoców, aby zapewnić mu odpowiednią dawkę witamin i minerałów, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania. Nie może również zabraknąć zdrowych tłuszczy, które możesz dostarczyć poprzez podanie tłustych ryb, orzechów oraz dodawanie do posiłków oleju, np. kokosowego, rzepakowego lub oliwy z oliwek. Do codziennego menu dołącz również nabiał, chude mięso oraz zdrowe węglowodany, np. różnego rodzaju kasze lub pełnoziarniste pieczywo. Wybieraj składniki od sprawdzonych sprzedawców.

 

Ile powinno jeść moje dziecko?

W niniejszym artykule skupimy się na dzieciach w wieku 10-15 lat. Jest to okres, w którym dzieci stają się coraz bardziej samodzielne oraz spędzają coraz więcej czasu poza domem. Zapotrzebowanie energetyczne zależy m.in. od aktywności fizycznej.

 

Płeć/wiekMała aktywnośćUmiarkowana aktywnośćDuża aktywność
Dziewczynki 10-12 lat180021002450
Dziewczynki 13-15 lat210024502800
Chłopcy 10-12 lat205023502700
Dziewczynki 13-15 lat260030003450

 

Dieta pudełkowa dla nastolatka

Jeśli nie wiesz jak przygotować odpowiednio zbilansowane posiłki dla swojego dziecka lub wciąż brakuje Ci czasu na gotowanie, skorzystaj z oferty cateringu dietetycznego dla dziecka. Dieta pudełkowa Optymalna jest odpowiednia dla dzieci w wieku 10-15 lat. Posiłki zostały zaplanowane przez doświadczonych dietetyków oraz przygotowane przez kucharzy, którzy od lat serwują smaczne dania dla osób w całym kraju. Smaczne, zdrowe i pożywne dania sprawią, że Twoje dziecko chętnie będzie sięgało po kolejną porcję, a tym samym dostarczało sobie odpowiednich makroskładników.

 

Dlaczego warto skorzystać z diety Optymalnej dla nastolatka?

•      odpowiednio zbilansowane posiłki

•      dostawa pod wskazany adres na terenie całej Polski

•      wygodne, estetyczne pudełka, które Twoje dziecko może zabrać do szkoły

•      dodatkowo do drugiego śniadania dodawany jest sok tłoczony na zimno metodą COLD PRESS, który zawiera mnóstwo witamin i minerałów

•      dania przygotowane są bez konserwantów, barwników i polepszaczy smaku

•      cukier i sól zostały ograniczone do minimum

•      catering składa z 3 posiłków: śniadania, drugiego śniadania i obiadu

•      możliwość zamówienia również diety dla osób dorosłych, co ułatwia wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych dla całej rodziny

•      możliwość zamówienia diety tylko na wybrane dni w miesiącu

 

Aktywność fizyczna i regularny sen

Dieta to nie wszystko. Jeśli chcesz zadbać o zdrowie swojego syna lub córki, naucz ich, jak aktywnie spędzać czas. Telewizor i komputer zamień na wspólne spacery lub jazdę na rowerze. Zapisz dziecko na zajęcia sportowe np. piłka nożna, piłka ręczna, basen lub taniec. Dodatkowe zajęcia wybierzcie wspólnie, aby były one przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem. W wolnym czasie wybierajcie się na piesze wycieczki po parkach, górach i lasach. Pamiętaj, że świeże powietrze również jest bardzo ważne i pozytywnie wpłynie na rozwój Twojej pociechy. Bardzo ważna jest również odpowiednia ilość snu. Dla dzieci w wieku 10-15 lat odpowiednia ilość snu wynosi ok 9 godzin.

 

Zdrowe odżywianie dziecka: postaw na wygodę i jakość

Pamiętaj, że to, co wypracujesz u dziecka w młodości, będzie przynosiło efekty w późniejszych latach. Im więcej szkodliwej żywności w diecie nastolatka, tym większe ryzyko chorób serca, otyłości, miażdżycy oraz nadciśnienia w dorosłym życiu. Dbając o to, co je w młodości, wpływasz nie tylko na jego wygląd fizyczny, ale również dajesz mu szanse na zdrowe i długie życie. Prawidłowe odżywianie, aktywność fizyczna oraz regularny sen mają również wpływ na odporność Twojego dziecka, która szczególnie w sezonie jesienno-zimowym jest obniżona. Dlatego nie zwlekaj, podaruj swojemu dziecku zdrowie. Wybierz dietę optymalną i bądź pewna, że to, co je, jest najwyższej jakości.

Powrót do bloga
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Ostatnio dodane posty

Wybierz dietę dla siebie i stwórz swój system zdrowego odżywiania na cały dzień!

Zobacz diety

Dieta Optymalna

Catering dietetyczny MójCatering to nasza propozycja najbardziej jakościowej diety pudełkowej na rynku! N...